27 Nisan 2007 Cuma

Sigarayı bırakmak...

Ruyan (Elektronik Sigara) için çalışma yaparken sigarayı bırakmakla ilgili de araştırma yapıyordum (haliyle) ve ekşi sözlük'te aşağıdaki girişi okudum. Çok hoşuma gitti ve tabii ki (tabii ki dememin nedenini beni tanıyanlar bilir) gözlerim doldu. :) Girişi yapanın iznini alamadım ama buraya koyuyorum, eminim o da kızmayacaktır...

"babam otuz beş yıllık sigara tiryakisiydi. fosur fosur içerdi ve hatta bazı akşamlar oturma odasına gaz maskesi ile girmek zorunda kalırdık. kül tablasında yanan birden fazla sigara artığı görmek, muhtar çakmağından beş dakikada bir çıkan o mayhoş ateş sesini duymak artık rutin şeylerdi bizim için.yine böyle dumanlı kof bir akşam üstü oturma odasında pineklerken babamla şöyle bir diyalog geçti aramızda:-ne anlıyorsun sen bu boktan?-anlamadım?-kaç sene oldu bu tiryakilik sende?-30 seneyi geçti herhalde...-bıraksan iyi olmaz mı?-valla zor oğlum bu saatten sonra...alışkanlık olmuş bi kere-ama baba bak sağlık, sıhhat, mutluluk...-geç boşver bunları...o anda bir sessizlik oldu. kafamdan kırk tilki geçti ve nasıl olduysa doğru hayvanın kuyruğundan yakalayıp vurucu bir nokta bulabildim:-torunların baba...-ha?-torunların diyorum...-ne olmuş onlara?-her şeyi geçtim bari onları düşün. torunların şimdi üç beş yaşında. onların mezuniyet törenlerinde alkış tutmak, düğünlerinde halay çekmek, bayram ziyaretlerinde nasıl da büyüdüğünü görmek istemez misin?-eee isterim tabii...-o zaman söndür şu elindeki vicdansızı...torun kokusunu daha iyi içine çekebilmek için, çocuklarımızın seni daha çok öpebilmesi, "dedeciğim" diye boynuna sarılabilmesi için at o elindekini artık...gene bir sessizlik kapladı ortalığı. yaklaşık otuz saniyelik bir duraklamadan sonra yarısı yanık sigarayı kül tablasına götürdü babam. titrek elinin ucundan kıvılcımlar çıktı. ve ardından pakette kalmış dört sigara daha kül tablasına boyunları kırık olarak ulaştı. ve o günden bu yana dört ay geçti, babam hala sigaraya elini sürmedi...ve o akşam mutluluk içinde ben, yan odaya geçtim. çıkıp balkona yıldızları izledim. garip bir zafer sarhoşluğuyla elim gitti gömlek cebine. yaktım cigaramı üfürdüm dumanı havaya, keyfim yerine geldi... (ehehe)"

Hiç yorum yok: