13 Ocak 2007 Cumartesi

Eagles...

Eagles benim dünyada en çok sevdiğim müzik gruplarından biri. Web sitelerine bakıyordum (http://www.eaglesband.com) 9 albüm ve 2 de bonus parça olan bir koleksiyoner seti var. 115 USD. Benim için fazlasıyla almaya değer. Bunun için biraz para biriktirmek gerekecek... :) Sadece "Hotel California" ile bilinen grubun aslında herkesin çok da iyi bilmediği o kadar olağanüstü parçaları var ki. Hatta Hotel California aslında kurulduktan bayağı sonra yaptıkları bir parça. '76 yılındaki aynı adlı albümlerinin de açılış parçası. Bu albüm, her biri birbirinden muhteşem parçalarla dolu, grubun gerçek bir olgunluk albümü denilebilir. Özellikle New Kid in Town, Life in the Fast Lane ve Wasted Time benim çok ama çok sevdiğim parçalar. '79'da yaptıkları "The Long Run" albümünün 3. parçası In the City ve 6. parçası Heartache Tonight da benim için Eagles ilk 10 arasında. 94'teki "Hell Freezes Over" 80'deki "Eagles Live"dan sonraki ilk albüm. 14 yıllık bir aradan sonra çıkan bu albüm her açıdan olağanüstü. Adının Hell Freezes Over olmasının da nedenini söyleyeyim belki bilmeyenler vardır: 80'de ayrılırken "bir daha bir araya gelecek misiniz" diye soran bir gazeteciye "cehennem donduğu zaman" diyen (bu ingilizcede hiç bir zaman olmayacak şeyler için kullanılan bir deyim) grubun muhteşem davulcusu ve vokali Don Henley'dir. 94'te de yeniden bir araya geldiklerindeki albümün adı da bu yüzden "Hell Freezes Over" yani "Cehennem Donuyor"dur ki bu da beni mest eden ayrıntılardan biri. (Aslında cehennem donuyor iyi bir çeviri değil, "cehennem dondu işte" falan gibi açıklasak aynı etkiyi biraz olsun verebilir belki) İtiraf edeyim Amerikan Country tarzı ne kadar katlanılmazsa Eagles'ın country rock tarzı da benim açımdan o kadar muhteşem... Çelişkilerle dolu bir insanım!!! :)

Hiç yorum yok: