12 Haziran 2007 Salı

Spagetti Bolognese...

Efendim bizim meşhur "Pazartesi Tavuk Geceleri", uzun zamandır kesintiye uğramıştı, asıl neden de benim Osmanlıca kursuydu, Pazartesilerim boş kalsın demiştim, benim yüzümden oldu kesinti yani... Ama neyse artık yaz tatili, rahatız... Geçen hafta da ŞE ve EE'nin tatilde olmaları ve bizim de ND ile bir türlü görüşememiş olmamız nedeniyle, bu Pazartesi biraraya geldik, benim çok severek yaptığım Spagetti Bolognese yapıp, yemek üzere tabii... Bu nefis yemeği ben çok severim, zaten beni bir makarna tenceresine atsınlar, ben hep makarna yiyeyim o kadar severim ve de Bolognese sosum meşhurdur, o yüzden herkes faydalansın diye buraya da tarifimi yazmaya karar verdim...

Önce bir malzemeleri sayalım (gayet iyi yiyen 4 kişi için)
Yarım kilo kıyma, 1 orta boy soğan, 2 iri sivri biber, bir ortaboy havuç, 4 orta boy domates, 1 küçük paket salça (kaç gr. tam hatırlayamıyorum, salçacık diye satılanlardan), tereyağı, az su, tuz, kekik, nane ve isterseniz kırmızı pul biber.

Soğanları minik minik, sivri biberleri içinden tohumlarını çıkarıp, ikiye kesip ince ince kıyıyoruz, havuçları çok çok küçük (1/3 cm gibi) küpler halinde :), domatesleri de kabuklarını soyup yine küpler halinde doğruyoruz. Domateslerin suyu önemli, doğrarken suyu harcamayın :))
Derince bir tencerede önce 2 kaşık kadar (bol yağlı süper oluyor ama kalorisi de süper tabii) tereyağını eritiyoruz, eriyince soğanları koyup kavuruyoruz, biberleri ilave edip iyice pişiriyoruz ama soğanlar pembeleşmemeli, yanmamalı... Bu sırada havucu da ekleyip biraz daha pişiriyoruz. Soğanlar hala beyazken kıymayı ekliyoruz, kavuruyoruz... Kıyma da pişer gibi olunca domatesleri, kekik, nane, pulbiber ve tuzu ekliyoruz.... 5 dak kadar piştikten sonra, bir paket salçacığı, orta boy bir su bardağına koyup, tamamına yakın bölümünü suyla doldurup, iyice eritiyoruz ve karışıma ekliyoruz... 10 dakika kadar daha pişirince, sos hazır! :))

Salçayı koyduğumuz anda, makarnayı da haşlamak üzere kaynar suya atarsak, ikisi denk gelir muhtemelen... Allahım çok çok lezzetli... Afiyet olsun... :))) Bu arada Pazartesi sabahı ile Salı sabahı arasında 700 gr kilo almışım... Ona göre yapın yani. :))

Hiç yorum yok: