8 Temmuz 2007 Pazar

HG'nin kareleri...

HG'nin "kimsesiz duvarlar" adını verdiği bu fotoğraf bana Attila İlhan'ın meşhur "duvar" şiirini anımsatıyor. Bu şiir ikinci dünya savaşında yitip giden duvarlar için yazılmış, duvar simge aslında insanların yalnızlığını simgeliyor ve bu fotoğraf da bunu ne kadar iyi anlatıyor... Haydi şiirden de birkaç dize koyayım, tamamı çok uzun olacak...

ben bir duvarım hiç güneş görmedim
sen hiç güneş görmemiş bir başka duvar
yüzümüz benek benek tahta kurusundan
ve sinemiz baştan başa ak üstünde karalar
- kelepçeden kahroldu kahroldu bileklerim
- sıyrılıp çıktım artık ölüm korkusundan
- dilim dilim sırtımdaki yaralar
ben demirbaşım sığır siniriyle dayak yedim
biz de duvarız dinleyen duyan düşünen duvarlar
bizim kucağımız terkedilmiş bir yatak gibi kirli soğuk
ve bizim kucağımızda kasırgalı insanlar



Hiç yorum yok: