23 Temmuz 2007 Pazartesi

Ne değişti?..

Yeni bir gün... Yeni bir hafta daha sadece... Akşam annem ağlıyordu, çok ender ağlar... Babamla konuştuk, bulmaca çözüyordu, "yapacak birşey yok" diyordu... ND ile konuştuk, üzülüyordu o da... JE aradı, çocuğu evde bırakmış caddede geziniyordu, tadını çıkarıyordu ender sahip olduğu yalnızlığın... Başka bir arkadaşım "boşver" diyordu, "artık uğruna üzüleceğimiz bir milletimiz olmadığını daha iyi hazmederiz"... İnsanlar kalkıp işine gitti bu sabah... Muhtemelen ben de önümüzdeki hafta Pazartesi sabahı, her zamanki gibi kalkıp, hazırlanıp işe gideceğim... Bilge ile cahil arasındaki farktan söz ediyor televizyondaki filmde: "bilge bildiklerini unutmaya çalışır, cahil bildiklerini hatırlamaya"... Hayat devam ediyor... Kornalar çalıyor... Martılar bağırınıyor, umutsuzca... Denizin üzerinde hafif bir sis... Seçim bitsin, sular o sabah kesilecek felaket çığlıkları gerçeğe dönmedi daha... Kalkıp her zamanki gibi yüzümü yıkadım, bir daha hiç yıkayamazmışım gibi bir açlıkla... Bir şeyler değişiyor, hem de her zamankinden daha büyük bir hızla... Ama kimse farkında değil sanki. Aynı; bugün 10 yıl öncesine baktığımız gibi baktığımızda 2007'ye, 2017 senesinde, belki o zaman göreceğiz; o zaman anlayacağız bugün verdiğimiz kararın nasıl etki ettiğini tüm yaşantımıza. Ama şimdilik; hayat devam ediyor, aynı tempo, aynı dertler, aynı telaş... Yapacak bir şey yok. At kendini sokağa, bırak kendini yaşama, tek yapabileceğin bu.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

gülşen dedi ki :
"Dün gece ben de aynı duygularla izledim olup bitenleri, onlar kim? ben kimim, azınlık psikolojisi bu olsa gerek diye geçirdim içimden..."