22 Temmuz 2007 Pazar

Kendimi bu millete ait hissetmiyorum...

Şu anda kendimi bu millete ait hissetmiyorum...

Bu binalar, ağaçlar, yoldan geçen arabalar... Bu gökyüzü, hatta yıldızlar... Bunlar benim değil sanki... Televizyonda konuşan başbakan, seçimin galibi, Türkçe konuşuyor... Benim aşık olduğum, dünyadaki tüm dillerden önde tuttuğum, geçmişini anlamak, geleceğini kurtarmak için kendimce okuyup, araştırdığım bu dil bana mı ait? Bu sabah sandığa giderken gördüğüm insanlar, bugüne kadar tanıdığım tüm insanlar, dolmuşta, vapurda, otobüste, uçakta, trafikte yanyaya geldiğim bunca insan... Bunlar benim milletim mi?

Görüyorlar mı? Duyuyorlar mı? Anlıyorlar mı? Değerlendirebiliyorlar mı? Seviniyorlar mı? Ne bekliyorlar gelecekten? Bu vatan... Uğruna savaştığımız, namusumuz saydığımız, gözümüzden sakındığımız bu topraklar... Benim mi? Üzerinde yaşayan insanlar kim? Benden mi?

Bilmiyorum... Zannetmiyorum... Kendimi onlarla aynı milletten hissedemiyorum... Ben, bir yabancıyım. Hani İngilizler "Alien" derler ya. O cinstenim. O cinstenmişim.

Artık çok geç biliyorum... 100 yıl yetmez verilen zararı geri döndürmeye... Artık çok geç. Tek söylenecek şey var : YAZIK!

Hiç yorum yok: